smultronparadiset.blogg.se

Välkommen till mitt smultronparadis! Är mamma till två små smultron. Älskar att arbeta i trädgården, vara ute i naturen, baka och sy. Har precis flyttat till landet och en misskött trädgård så just nu blir det en massa arbete i trädgården.

Te

Publicerad 2015-02-22 18:26:19 i

Har alltid haft svårt för varma drycker, vilket är lite socialt handikappande. 
Provade att dricka kaffe på mitt första sommarjobb inom vården när jag jobbade natt, men hur jag än försökte så smakade det fruktansvärt enligt mina smaklökar. 
Det var först vid 30 års ålder som mina smaklökar fick sina första positiva upplevelser i samband med en resa som började i Nepal. Där var det så kallt när vi vandrade att jag var tvungen att prova att dricka te för att värma upp mig. Och det var inte vilket te som helst, utan det godaste te jag någonsin provat att dricka, nämligen chaite. 
Efter att vi kom hem från resan började jag leta i olika affärer efter ett te som kunde ge en likadan upplevelse för mina smaklökar och lyckades hitta ett som var gott tillsammans med mjölk och socker. Resultatet blev dock inte att jag drack te så mycket mer än tidigare för det. Jag blev ingen tedrickare..... förrän nu. Nu kan jag vara sugen på te och dricker gärna det när andra dricker kaffe. 
Idag var jag hos grannarna medan barnen lekte och blev bjuden på te och vilket gott te! Visade sig dock vara ett te med ett dyrare inköpspris än "vanliga" teer. Typiskt att jag ska vara utrustad med smaklökar som inte nöjer sig med vilka teer som helst.
Nu gäller det att hitta en affär som säljer följande märke:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela