smultronparadiset.blogg.se

Välkommen till mitt smultronparadis! Är mamma till två små smultron. Älskar att arbeta i trädgården, vara ute i naturen, baka och sy. Har precis flyttat till landet och en misskött trädgård så just nu blir det en massa arbete i trädgården.

Bakslag

Publicerad 2015-03-01 16:42:29 i Allmänt,

Igår var jag hoppfull över att det kändes som att våren var på väg, men idag har hoppet gått över då det är snöstorm utanför. Vad gör man en sådan dag? Pennie gick över till granntjejen som fyller år idag med en liten present. Då blev det bara Peggie kvar. Så fort storasyster är borta är hon duktig på att leka själv. Hon satte sig vid legolådan och började bygga torn. Väldigt skönt för mamma som kunde sitta i soffan och läsa medan pappa stökade i köket.
Peggie bygger torn.
 
Det fantastiska resultatet (mamma är väldigt stolt).
 
Till lunch blev det våfflor denna snöiga dag.
Min julklapp från min make var ett våffeljärn. Först när jag öppnade paketet på julafton var jag inte så exalterad över att paketet innehöll ett våffeljärn, men efter att ha använt det två gånger är jag nöjd över julklappen. Det är mycket enklare att baka våfflor än att steka pannkakor. Har även hittat ett recept jag tycker smakar bra, men maken tyckte inte att våfflorna var tillräckligt frasiga, så det är bara för mig att fortsätta att öva mig på att baka våfflor.....
 
 
Våffeljärnet in action!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-03-01 21:10:45

Fina Peggie.......ser framemot goda våfflor när jag kommer till er.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela