smultronparadiset.blogg.se

Välkommen till mitt smultronparadis! Är mamma till två små smultron. Älskar att arbeta i trädgården, vara ute i naturen, baka och sy. Har precis flyttat till landet och en misskött trädgård så just nu blir det en massa arbete i trädgården.

Symässa

Publicerad 2015-03-12 08:51:38 i Allmänt,

Förra helgen gjorde jag en snabb visit på symässan i Göteborg med grannen. Det var en väldigt liten mässa, men en av utställarna var en tygaffär från nätet som jag brukar titta på då den har så underbara jerseytyger. Jag var bara tvungen att köpa några av alla dessa underbara tyger för att försöka mig på att sy byxor, tights och kjolar till barnen. Jag erkänner att jag är beroende av att köpa tyger, men jämfört med andra beroende så är det ett bra beroende då man kan använda tyger till många olika saker om man skulle råka i nöd. Man kan till exempel värma sig med alla tyger om det är mitt i smällkalla vintern och värmesystemet i huset går i sönder. 
Helt underbart tyg till mina smultronbarn :-)
 
Fåglar och bin <3
 
 
Härlig grön färg, passar även till vuxenplagg!
 
 
Nu till helgen är det åter dags för en symässa i Malmö. Jag vill gärna gå även på denna symässa, men det går tyvärr inte. Synd att jag inte visste att det samtidigt var öl- och whiskeymässa för då hade jag kunnat få med mig maken, men kanske ändå tur, då det är ganska tomt på kontot. Att gå på symässa utan att kunna handla är som att åka på dyksemester och inte dyka....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela