smultronparadiset.blogg.se

Välkommen till mitt smultronparadis! Är mamma till två små smultron. Älskar att arbeta i trädgården, vara ute i naturen, baka och sy. Har precis flyttat till landet och en misskött trädgård så just nu blir det en massa arbete i trädgården.

Tranor = Vår

Publicerad 2015-03-18 07:44:49 i Allmänt,

Har börjat att hämta barnen i vagnen från dagis även om det inte är optimalt för mig själv. Solen har lyst de senaste två dagarna och man har kunnat vara ute och leka. I måndags när vi var på väg hem hörde vi tranorna. I Ödenäs finns det ett par tranor som har valt att bosätta sig här under vår och sommar istället för att trängas vid Hornborgarsjön, vilket jag är väldigt tacksam över. De är underbara fåglar som gör att jag blir glad varenda gång jag ser dem. Längre fram kan jag sitta i vår soffa och se dem ute på åkern bredvid vårt hus :-)
 
 
Det är svårt att fånga tranorna på nära håll. Pennie förstod nog inte riktigt vad jag menade när jag pekade ute på åkern och påstod att där fanns stora fåglar som heter tranor :-)
 
I vagnen på väg hem. Pennie har ärvt sin mammas ljuskänslighet så hon har solglasögon lika ofta som hennes mamma.
 
Igår var det full fart runt farfars hus. De stora barnen lekte kurragömma, Pennie förstår inte riktigt konceptet med kurragömma, men hon tycker det är kul att springa runt med de andra barnen och räkna till tjugo på hennes eget sätt (hoppa över några siffror och räkna några siffror två gånger). De små barnen passade på att vara i sandlådan utan deras stora syskon som ska bestämma vem som får lov att ha vilken form.
 
Peggie på väg till sandlådan.
 
Kurragömma. Bara man står bakom något så är man gömd, även om man kan se igenom!
 
Är oerhört nöjd med köpet av fodrade regnställ från Didrikson. De är helt överlägsna till barnen nu i övergångsperioden mellan vinter och vår. Till och med Pennie som alltid är varm och inte vill ha på sig kläder tycker om att ha på sig byxorna.
 
Storasyster dirigerar lillasyster vilka formar som är upptagna (alla!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela