smultronparadiset.blogg.se

Välkommen till mitt smultronparadis! Är mamma till två små smultron. Älskar att arbeta i trädgården, vara ute i naturen, baka och sy. Har precis flyttat till landet och en misskött trädgård så just nu blir det en massa arbete i trädgården.

Vårkänslor på riktigt.

Publicerad 2015-03-09 14:31:41 i Allmänt,

I helgen var hela familjen nere i Skåne och hälsade på barnens mormor och morfar. Jag och min man passade på att ta en tur utan barnen till Vår trädgård i Malmö. En kombinerad trädgårds- och villamässa, som inte riktigt höll måttet enligt min mening. Jag har aldrig varit på trädgårdsmässa tidigare i mitt liv, men trodde att det skulle vara mer växter och utomhusmiljöer, men det var inte alls så mycket växter som jag önskade mig av en trädgårdsmässa. Jag får försöka igen i maj när det är dags för Lisebergs trädgårdsdagar. Köpte dock några rötter att plantera när det har blivit lite varmare. Känns dock som att jag inte kommer ha så mycket tid i vår att så och plantera så jag höll igen, vilket är mycket enkelt när man knappt har några pengar på kontot ;-)
 
Ska bli spännande att prova att odla pepparrot.
 
Igår bjöd mina föräldrar på brunch, vilket höll mig och min man mätta hela dagen så vi gjorde ingen middag till oss själva på kvällen. Äggkaka och fläsk med lingon blev det för min del, supergott. Innan vi åkte på brunch, hann jag och barnen med att besöka närmsta lekplatsen vid mormor och morfar. Det var helt fantastiskt att se att Pennie har lärt sig att själv ta fart på gungan, snacka om att mamma blev stolt.
Pennie har hög fart på gungan.
 
Peggie gungar i mer mamma vänlig hastighet :-)
 
Pennie åt bra på brunchen och fick massor med energi till att plocka blommor till mormor och mamma.
 
Underbara Peggie i vårsolen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela